Przygotowanie auta do zwrotu po zakończeniu umowy leasingowej
Jak przygotować auto do zwrotu?
Leasing może być doskonałą alternatywą dla kredytu gotówkowego lub stanowić możliwość nabycia wymarzonego pojazdu, na zakup którego nie posiada się w chwili obecnej wystarczających zasobów finansowych. Tego typu rozwiązanie cieszy się sporym zainteresowaniem. Wzrasta więc również liczba aut leasingowych, które poruszają się na naszych drogach. Po upływie okresu trwania umowy, samochód można wykupić lub dokonać jego zwrotu.
Oczywiście użytkując auto trudno jest uniknąć powstania różnego rodzaju uszkodzeń, które przepisy określają mianem “zużycia ponadnormatywnego”. Chodzi o rysy, wgniecenia czy widoczne zużycia we wnętrzu pojazdu. Pomóc może jednak skorzystanie z oferty specjalistycznych firm, zajmujących się auto detailingiem.
Nasze najnowsze dokonania
Na co zwrócić uwagę przed zwrotem auta do firmy leasingującej?
Korzystamy z marek...
Często wykorzystujemy...
Powłoka Hydrofilowa CS-1
Powłoka hydrofilowa sprawia, że krople wody swobodnie spływają po powierzchni. Może być stosowana na lakierze, felgach, chromie lub elementach plastikowych.
Blackfire Midnight Sun
Bezpieczny dla każdego lakieru ręcznie produkowany wosk przeznaczony do tworzenia maksymalnego połysku i długotrwałej ochrony na elementach lakierowanych.
ECHELON Zen-Xero
ECHELON Zen-Xero zapewnia nano hybrydową warstwę (efekt „mokrego lakieru”), dzięki czemu elementy lakierowane uzyskują wysoce błyszczący wygląd.
Jak przebiega przyjęcie samochodu do naprawy?
Częste pytania
Jak wygląda przygotowanie auta do zwrotu krok po kroku?
- OGLĘDZINY
- wyszczególnienie wszystkich usterek nadwozia oraz wnętrza pojazdu,
- podział na usterki, które należy zgłosić do firmy CFM (reklamacje np. wady lakiernicze poprzednich napraw: łuszczenie lakieru, ogniska korozji), uszkodzenia dopuszczalne przez przewodnik PZWLP lub inne wytyczne, uszkodzenia, które powodują naliczenie kar umownych.
2. KOSZTORYS
W kosztorysie przygotowania samochodu kalkulowane są uszkodzenia z grupy usterek ponadnormatywnych. W trakcie kalkulacji naprawy brana jest pod uwagę tabela amortyzacji z podręcznika PZWLP, dzięki czemu sugerujemy klientowi co warto naprawić, a które usterki korzystniej pozostawić nienaprawione.: np. naprawa wgniecionego progu w 38 miesięcznym Fordzie Fokusie z przebiegiem 143000 km w serwisie AUTO ODNOWA koszt wynosi 450 zł, wg Audatex to koszt 646 zł odliczając 45% amortyzacji obciążenie wyniesie 355 zł.
3. NAPRAWA W OPARCIU O TECHNOLOGIĘ SMART REPAIR WG. ZAAKCEPTOWANEGO KOSZTORYSU
4. OGLĘDZINY PO NAPRAWCZE
- wykonanie dokumentacji fotograficznej elementów zewnętrznych oraz wnętrza pojazdu,
- zaznaczenie i pomiar (np.: średnica, ilość wgnieceń, długość rys) pozostawionych uszkodzeń dopuszczalnych jako normatywne nie powodujących naliczenia kar umownych nie powodujących naliczenia kar.
5. PRZEKAZANIE POJAZDU
Zakończenie procesu naprawy zgłaszane jest zleceniodawcy lub firmie leasingowej jako gotowy do zdania. Wówczas AUTO OD NOWA ma obowiązek przekazania samochodu oraz ponosi odpowiedzialność za prawidłowo spisany protokół przekazania, który niezwłocznie przesyłany jest do administratora floty zlecającego usługę.
6. WERYFIKACJA OCENY STANU TECHNICZNEGO ORAZ KOSZTORYSU NAPRAW
Przedstawiona przez CFM lub firmę leasingową OST oraz KN jest weryfikowany przez AUTO OD NOWA pod kątem:
- zgodności uszkodzeń z protokołem przekazania
- zasadności naliczenia obciążeń z tyt. uszkodzeń ponadnormatywnych w stosunku do przyjętych wytycznych (rodzaj, wielkość, ilość uszkodzeń)
- poprawność wykonanego kosztorysu np. system Audatex często nalicza wymianę całego zespołu mimo, że dostępne są oryginalne poszczególne części zamienne.
Wszelkie niezgodności i uwagi przekazywane są zleceniodawcy w formie gotowych sformułowań odwoławczych z załączoną dokumentacją fotograficzną przez AUTO OD NOWA lub na podstawie upoważnienia wysyłane bezpośrednio do CFM.
7. ROZLICZENIE
Faktura za wykonaną usługę w AUTO OD NOWA wystawiana jest po zakończeniu ewentualnego procesu reklamacji, dzięki czemu klient unika ryzyka naliczenia obciążenia za nieprawidłowo wykonaną naprawę danego elementu.