Taking too long? Close loading screen.

Przygotowanie auta do zwrotu po zakończeniu umowy leasingowej

Jak przygotować auto do zwrotu?

Leasing może być doskonałą alternatywą dla kredytu gotówkowego lub stanowić możliwość nabycia wymarzonego pojazdu, na zakup którego nie posiada się w chwili obecnej wystarczających zasobów finansowych. Tego typu rozwiązanie cieszy się sporym zainteresowaniem. Wzrasta więc również liczba aut leasingowych, które poruszają się na naszych drogach. Po upływie okresu trwania umowy, samochód można wykupić lub dokonać jego zwrotu.

Oczywiście użytkując auto trudno jest uniknąć powstania różnego rodzaju uszkodzeń, które przepisy określają mianem “zużycia ponadnormatywnego”. Chodzi o rysy, wgniecenia czy widoczne zużycia we wnętrzu pojazdu. Pomóc może jednak skorzystanie z oferty specjalistycznych firm, zajmujących się auto detailingiem.

Nasze najnowsze dokonania

Naprawa reflektorów

Porysowane, zmatowione i pożółkłe lampy nie stanowią juz problemu. Najnowsze rozwiązania stosowane w Auto Od Nowa pozwalają przywrócić jasność soczewek nawet w kilkunastoletnich samochodach.

Odnowa lakieru

Renowacja i korekta lakieru w naszym salonie polega na odpowiedniej obróbce lakieru. W procesie usuwania zarysowań i nabłyszczania karoserii używamy najnowszych technik i sprawdzonych środków.

Renowacja tapicerki

Renowacja tapicerki samochodowej polega na doborze profesjonalnych metod, które umożliwiają usunięcie pęknięć, przetarć, plam i innych uszkodzeń foteli samochodowych.

Na co zwrócić uwagę przed zwrotem auta do firmy leasingującej?

Zwrot samochodu po zakończeniu leasingu

Zwrot auta po leasingu jest często wybieraną formą zakończenia umowy. Umożliwia bowiem nabycie zupełnie nowego modelu. O samochód leasingowy należy odpowiednio dbać. Konieczne jest przestrzeganie terminów przeglądów technicznych oraz odpowiednie zabezpieczenie pojazdu przed powstawaniem ewentualnych uszkodzeń.

Przygotowanie auta do zwrotu po okresie leasingu wykonywane jest w naszej firmie przez specjalistę, który dokonuje oględzin samochodu i umieszcza wszystkie niezbędne informacje dotyczące stanu technicznego pojazdu w specjalnym protokole. Chodzi w tym przypadku o stopień zużycia pojazdu oraz wyszczególnienie wszystkich usterek nadwozia, a także wnętrza pojazdu, które przekraczają normy akceptowalnych śladów zużycia.

Jak uniknąć kary finansowej?

W czasie trwania kontraktu bardzo często dochodzi do uszkodzenia pojazdu, za które po zakończeniu kontraktu leasingodawca nalicza kary finansowe. Naprawa samochodu metodą SMART REPAIR przynosi zatem znaczne ograniczenia wydatków związanych z wynajmem długoterminowym. Poprzez jasno sformułowane etapy naprawy dążymy do maksymalnego zminimalizowania naliczanych kar przy pełnej współpracy z Państwa i naszej strony. Wizyta w serwisie AUTO OD NOWA daje możliwość przeprowadzenia procesu renowacji auta, dzięki czemu samochód będzie prezentował się jak nowy. Pozwoli to na bezproblemowe spełnienie warunków umowy.

Korzystamy z marek...

wurth-logo
3m-logo
zen-logo
hbc-logo

Często wykorzystujemy...

Powłoka Hydrofilowa CS-1

Powłoka hydrofilowa sprawia, że krople wody swobodnie spływają po powierzchni. Może być stosowana na lakierze, felgach, chromie lub elementach plastikowych.

Blackfire Midnight Sun

Bezpieczny dla każdego lakieru ręcznie produkowany wosk przeznaczony do tworzenia maksymalnego połysku i długotrwałej ochrony na elementach lakierowanych.

ECHELON Zen-Xero

ECHELON Zen-Xero zapewnia nano hybrydową warstwę (efekt „mokrego lakieru”), dzięki czemu elementy lakierowane uzyskują wysoce błyszczący wygląd.

Jak przebiega przyjęcie samochodu do naprawy?

1

Zgłoszenie usterki

Jeśli potrzebujesz usługi serwisowej lub blacharsko-lakierniczej skontaktuj się z nami telefonicznie lub za pomocą formularza kontaktowego. Zapewniamy pomoc drogową i samochody zastępcze dla napraw w ramach polisy OC i AC.

2

Naprawa usterki

Dokonujemy wstępnych oględzin samochodu i kalkulacji kosztów naprawy. Chcemy poświęcić uwagę każdemu elementowi wymagającemu kontroli. Jeśli szkoda jest likwidowana z OC sprawcy lub AC właściciela pojazdu, pomagamy przy likwidacji szkody.

3

Odbiór samochodu

Samochód oddajemy w ręce właściciela w pierwszym wolnym terminie. Dziękujemy za współpracę oraz zaufanie.

Częste pytania

  • Jak wygląda przygotowanie auta do zwrotu krok po kroku?

    1. OGLĘDZINY
    • wyszczególnienie wszystkich usterek nadwozia oraz wnętrza pojazdu,
    • podział na usterki, które należy zgłosić do firmy CFM (reklamacje np. wady lakiernicze poprzednich napraw: łuszczenie lakieru, ogniska korozji), uszkodzenia dopuszczalne przez przewodnik PZWLP lub inne wytyczne, uszkodzenia, które powodują naliczenie kar umownych.

    2. KOSZTORYS

    W kosztorysie przygotowania samochodu kalkulowane są uszkodzenia z grupy usterek ponadnormatywnych. W trakcie kalkulacji naprawy brana jest pod uwagę tabela amortyzacji z podręcznika PZWLP, dzięki czemu sugerujemy klientowi co warto naprawić, a które usterki korzystniej pozostawić nienaprawione.: np. naprawa wgniecionego progu w 38 miesięcznym Fordzie Fokusie z przebiegiem 143000 km w serwisie AUTO ODNOWA koszt wynosi 450 zł, wg Audatex to koszt 646 zł odliczając 45% amortyzacji obciążenie wyniesie 355 zł.

    3. NAPRAWA W OPARCIU O TECHNOLOGIĘ SMART REPAIR WG. ZAAKCEPTOWANEGO KOSZTORYSU

    4. OGLĘDZINY PO NAPRAWCZE

    • wykonanie dokumentacji fotograficznej elementów zewnętrznych oraz wnętrza pojazdu,
    • zaznaczenie i pomiar (np.: średnica, ilość wgnieceń, długość rys) pozostawionych uszkodzeń dopuszczalnych jako normatywne nie powodujących naliczenia kar umownych nie powodujących naliczenia kar.

    5. PRZEKAZANIE POJAZDU

    Zakończenie procesu naprawy zgłaszane jest zleceniodawcy lub firmie leasingowej jako gotowy do zdania. Wówczas AUTO OD NOWA ma obowiązek przekazania samochodu oraz ponosi odpowiedzialność za prawidłowo spisany protokół przekazania, który niezwłocznie przesyłany jest do administratora floty zlecającego usługę.

    6. WERYFIKACJA OCENY STANU TECHNICZNEGO ORAZ KOSZTORYSU NAPRAW

    Przedstawiona przez CFM lub firmę leasingową OST oraz KN jest weryfikowany przez AUTO OD NOWA pod kątem:

    • zgodności uszkodzeń z protokołem przekazania
    • zasadności naliczenia obciążeń z tyt. uszkodzeń ponadnormatywnych w stosunku do przyjętych wytycznych (rodzaj, wielkość, ilość uszkodzeń)
    • poprawność wykonanego kosztorysu np. system Audatex często nalicza wymianę całego zespołu mimo, że dostępne są oryginalne poszczególne części zamienne.

    Wszelkie niezgodności i uwagi przekazywane są zleceniodawcy w formie gotowych sformułowań odwoławczych z załączoną dokumentacją fotograficzną przez AUTO OD NOWA lub na podstawie upoważnienia wysyłane bezpośrednio do CFM.

    7. ROZLICZENIE

    Faktura za wykonaną usługę w AUTO OD NOWA wystawiana jest po zakończeniu ewentualnego procesu reklamacji, dzięki czemu klient unika ryzyka naliczenia obciążenia za nieprawidłowo wykonaną naprawę danego elementu.

Call Now Button